For bedrifter
Logg inn
Meny
Nyheter
Partnere
Kontakt oss
Om oss
Podkast
Dokumentasjonskrav
For bedrifter
Boligens papirer
Den enkleste måten å få papirene i orden
Last opp selv
Ta vare på fargekoder og kvitteringer
Verdi & økonomi
Din største investering
Finn håndverkere
Søk blant 9000 bedrifter
Papirer som mangler
Skaff dokumentasjon som mangler
Kundeservice
Få svar på det du lurer på
Kom i gang med Boligmappa
Se din bolig? Klikk her
Boligmappa+
Få mer ut av Boligmappa
Nytt
Toggle navigation
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
107,151
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Forankring av 9kvm frittstående hønsehus?
Vi har bygget et frittstående hønsehus som står på fire murblokker. I den senere tid har jeg innsett at det var en tabbe å ikke starte med skikkelig forankring. Det ...
Bygge nytt hus
Anbud enebolig
Hei, vi er også i samme situasjon. Vi har fått tegnet huset vårt av en arkitekt, og jeg er usikker på veien videre.Jeg har begynt å beskrive rom for rom med gulv og vegg valg ...
Tekniske løsninger
Badstue diverse
Hei, Vurderer et badstue-prosjekt i en liten frittstående bu. Bua er relativt liten og enkelt konstruert, bare ytterkledning på veggene og takplatene er skrudd ned i 2x4 bjelker.Bua har ...
Oppussing av gammelt hus
Takk for svar! Har lest mye av innleggene mtp. plast og eneste som er sikkert er at det er delte meninger om dette. Jeg har nå i sommer lagt inn 15 cm isolasjon fra utsiden lagt dobbel vindsperre ...
Vinduer - blyinnfatning fra 50-tallet
Kjellervinduene her er slik som HSt beskriver. Men er dobbelthengslede vinduer fra -72. Men er bare å bytte over indre ramme med glass når de skal byttes. ...
Terrassedør og vindu fra Byggmax
Ok. Etter litt småfrustrasjon i helgen ser det ut til at det ordner seg. Etter en telefon med Byggmax kundeservice i Sverige kunne en hyggelig kvinnestemme fortelle at dette var en glipp og nye ...
Hvordan fjerne kratt før oppføring av anneks
Jeg har brukt en øks. Bare til å hogge løs. Har fjernet flere eine-busker med røtter og stubber alleveier.Ja, øks og sag vil ofte være nok for anneks og mindre hytter i ...
Oppussing av hybel etter sopp i konstruksjon
Ja det blir nok kanskje noen nedturer under gravingen. Er også spent på hvordan muren ser ut på andre siden. Er sikkert noe jobb der også, Jackson termodren burde vel gjøre ...
Ta bort valming på tak
ja, men du forteller ikke om hvor mye du bygger på så jeg tippet bare at det blir en rett del på taket utenfor dagens før valm avslutningen starter. Takstolprodusenter leverer ...
Tilbud på materialer. Bra tilbud?
Det kan man ofte prute på, jeg får ofte gratis frakt når jeg har handlet på OBS Bygg. Så har jeg handlet nesten alt av glava, rockwool, pipe og konstruksjonsvirke fra dem.Er ...
Tekniske løsninger
Heisbar hemsestige.
Har vurdert loftstrapp, men litt usikker på hvordan det blir å montere denne uten luke og karm påvegg.Evt også hvordan det blir å felle ned denne ovenfra. ...
Bytte dørterskel til høyere gulv
Ser ut som gammel dør. Då må du nok skifte heile karmen samt dørblad mest sannsynleg. Viss ikkje, ta ut dør og karm og legg ønsket økning under. Deretter sett innatt ...
Hobbysnekkerens verksted
Hvilke tresort/min. tykkelse til trinn i hemstrapp
Jeg har nylig byttet ut en furu hemstrapp jeg bygget i 2003 med en forbedret versjon, også i furu.Den opprinelige hadde 28mm tykke vanger og 28mm trinn. Husker jeg riktig ble den laget av ...
Bygge nytt hus
Husprosjekt funkis 3 etasje fra a-å.
Hei! Dette er starten på husprosjektet til meg å min samboer!Vi har bestemt oss for å bygge om vårt 50 talls delvis 80 talls (utbygg) til 3 etasjer med drømmebolig å ...
Overgang stukkatur til gipsvegg som er lagt utpå gammel vegg
Jeg valgte rett og slett og sparkle hele "gappen" og litt opp på stukkaturen slik at det ble en fin overgang. Ikke helt perfekt, men jeg ble egentlig ganske fornøyd med tanke ...
Bygge nytt hus
Sprekker mellom veggoverganger
Ser at det er OK både med/uten bunnlist:http://www.fibo.no/montering/kitchen-board-med-bunnlisthttp://www.fibo.no/montering/kitchen-board-uten-bunnlistSe der ja! Da ser det ut til at det skal ...
siste bjelken er under veggen. Hva gjør jeg?
ser vist ut som at bjelken ligger et godt stykke innenfor veggen, hvertfall hvis c/c er så stor som på resten av bjelkelagetda må du nok inn med en ny bjelke, i rommets lengde, ...
Tilbygg & Påbygg
Tegneprogram PC - til påbygg hus
Sketch up er helt topp til denne type prosjekter, folk fleste lærer det etter en time eller to med youtube. Autocad produkter egner seg overhodet ikke fordi det er rett og slett for mye å ...
Oppussing av vesletoalettet
Veldig bra
Litt usikker på om jeg er enig i å ha to forskjellige typer plater på veggene, men det ble helt klart ...
Bygge nytt hus
Pris på opparbeiding av tomt, hvordan gjøre dette billigst og smartest mulig?
Høyere tomt gir deg ofte mer utsikt og innsikt kan skjermes med en lav hekk/gjerde. Jeg ville vurdert å heller fylle opp enn å sprenge ned. Også har jeg sansen for at det stikker ...
Hage & Uterom
Murgrill - lufting og varme
Når jeg bygde ut plattingen valgte jeg å ikke la den følge en sten og betong vegg/kant som rammer inn plassen. Nå når plattingen er ferdig ser jeg at dette gir et perfekt ...
Tilbygg & Påbygg
Tilbygg under 15kvm
Det er heller ikke et krav om at det skal være åpent, kravet er at det ikke skal være til beboelse eller varig opphold. Slik jeg forstår det kan man bygge en uisolert utegang eller ...
Prosjekt lydisolere bygårdsleilighet
Status to uker etter er lik som sist: statikeren tar den tiden han trenger, og jeg er ikke klokere. Har vært i samtale med ulike gulvleggere, og forsøker å finne en kostnadseffektiv ...
Innvendig etterisolering av teglsteinhus fra 1958
Når man har et gammelt teglsteinshus så må du belage deg på å fyre litt mer en andre. Utvendig isolering er det eneste jeg kan anbefale. Det drar med seg mye og det er ikke ...
Hage & Uterom
Klargjøring for terrassebelysning
Hei, Er i gang med ny stor terrasse, hvor jeg ønsker noen spotter i "tribune-trappene" som kommer mot skråning i enden av plattingen. Videre ønsker jeg å legge til ...
151
152
153
238
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›